Όμιλος Σύμπραξη

Τίτλος : Είμαι ενεργός πολίτης-Ερευνώ- Γράφω -Δημοσιογραφώ

Σύμπραξη: 3ου Γυμνασίου Χαριλάου και 32ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός για το 3ο Γυμνάσιο Χαριλάου : Ιγνατιάδου Αγγελική

Συνυπεύθυνη εκπαιδευτικός: Ντέμπου Ιωάννα

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός για το 32ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης: Χρυσαυγή Λαζαρίδου

Ομάδα μαθητών: μεικτή

Ημέρα συνάντησης της ομάδας: Παρασκευή 13:30-3:00

Ο γραμματισμός στα μέσα επικοινωνίας αποτελεί βασικό στοιχείο στην Εκπαίδευση για τη Δημοκρατική Ιδιότητα του Πολίτη και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα – τον ενεργό, συμμετέχοντα πολίτη.

  1. Η ικανότητα στην επικοινωνία αναφέρεται στον γενικό τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούν τα ανθρώπινα όντα. Αυτό δεν αποτελεί την κοινωνική πραγματικότητα. Αντίθετα, ορίζεται από τους ανθρώπους μέσω της κοινωνικής αλληλεπίδρασης, που σημαίνει ότι δημιουργείται μέσα από την επικοινωνία. Αυτή η γενική επικοινωνιακή ικανότητα αρχίζει με την εκμάθηση της μητρικής γλώσσας και αναπτύσσεται περαιτέρω με τη χρήση της.
  2. Κάθε ανθρώπινο ον διαθέτει αυτή την επικοινωνιακή ικανότητα από τη γέννησή του. Είμαστε προικισμένοι με την ικανότητα αυτή από τη φύση, αλλά πρέπει να υπάρχει εκπαίδευση, άσκηση και καλλιέργεια.
  3. Ο γραμματισμός στα μέσα επικοινωνίας περιλαμβάνεται στην ευρύτερη έννοια της επικοινωνιακής ικανότητας. Αναφέρεται στο πολύπλοκο πλήθος των μέσων επικοινωνίας, και οι μαθητές τα μαθαίνουν και ασκούνται σε αυτά. Τα έντυπα μέσα, συμπεριλαμβανομένης της εφημερίδας τοίχου, είναι σημαντικά στην καθημερινή επικοινωνία, με την οποία πρέπει να εξοικειωθούν οι μαθητές. Ωστόσο, δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα στοιχείο στο πλαίσιο του συνολικού στόχου του γραμματισμού στα μέσα επικοινωνίας.

 

Τίτλος μαθ/τος

Μαθησιακοί στόχοι

Εργασίες μαθητών

Υλικά

Μέθοδοι

Μήνας 1ος και 2ος:

Οι εφημερίδες γύρω μας

Οι μαθητές έρχονται σε επαφή με μια ποικιλία έντυπων μέσων. Κατανοούν τις διαφορές στη δομή περιεχομένου.

Οι μαθητές βρίσκουν και αναλύουν τις εφημερίδες και τα περιοδικά που διαβάζονται περισσότερο. Δημιουργούν μια αφίσα καταγραφής αποτελεσμάτων.

Εφημερίδες, ψαλίδια, κόλλα, μεγάλα φύλλα χαρτιού.

Ομαδική εργασία

Μήνας 3ος και 4ος :

Η εφημερίδα μας είναι η καλύτερη… δε συμφωνείτε;

Οι μαθητές διευκρινίζουν τα κριτήρια μιας καλής εφημερίδας ή περιοδικού. Ανακαλύπτουν τις δικές τους προοπτικές, αξίες και ενδιαφέροντα.

Οι μαθητές αξιολογούν τις παρουσιάσεις των άλλων ομάδων και καταλήγουν σε συμβιβασμούς.

Παρουσιάσεις προετοιμασμένες από το προηγούμενο μάθημα. Σχεδιάγραμμα στον πίνακα.

Ομαδικές παρουσιάσεις, συζήτηση σε ολομέλεια και αξιολόγηση.

Μήνας 5ος και 6ος:

Φτιάχνουμε τη δική μας εφημερίδα τοίχου

Σε ομάδες, οι μαθητές αποφασίζουν τα θέματα και τους στόχους. Συνεργάζονται και μοιράζονται τις ιδέες τους και τις ικανότητές τους μέσα στην ομάδα.

Οι μαθητές αποφασίζουν για τη δομή της εφημερίδας. Εντοπίζουν τα θέματα που έχουν σημασία για το σχολείο τους και γράφουν ένα άρθρο.

Ανάλογα με τους διαθέσιμους υλικούς πόρους, τα αποτελέσματα θα κυμαίνονται από χειρόγραφα κείμενα μέχρι ηλεκτρονικές εκτυπώσεις με ψηφιακές φωτογραφίες.

Λήψη κοινών αποφάσεων, ομαδική εργασία.

Μήνας 7ος -9ος :

Το πρώτο μας τεύχος!

Σε ανοιχτή συζήτηση, οι μαθητές κατανοούν τι χρειάζεται για να προχωρήσει η εφημερίδα τοίχου. Παίρνουν αποφάσεις και αναλαμβάνουν σχετικές ευθύνες.

Οι μαθητές πρέπει να διαμορφώσουν απόψεις και να πάρουν αποφάσεις για τη μελλοντική συμμετοχή τους στην υλοποίηση του project τους.

Πίνακας κοινός ή σεμιναρίου.

Συζήτηση σε ολομέλεια.

 

Σχετικά άρθρα